Cartierul Grivița pe care-l știm astăzi s-a dezvoltat în jurul Atelierelor CFR. Compania a fost creată în anul 1897 pentru reparația locomotivelor cu aburi și a vagoanelor de călători.
În 16 februarie 1933, la Atelierele CFR a izbucnit o greva uriașă din cauza condițiilor din ce în ce mai precare de lucru ale ceferiștilor, în contextul Marii Depresiuni la nivel mondial, care a afectat România în mod semnificativ. Revolta s-a soldat cu moartea a șapte persoane, între care și Vasile Roaită, un tânăr lucrător a cărui imagine a fost folosită ulterior de către propaganda regimului comunist timpuriu.
Astfel, în timpul regimului comunist, CFR Grivița a fost redenumită Grivița Roșie, un omagiu adus comuniștilor care au organizat greva din 1933.
Astăzi, după privatizarea din 2004, Atelierele CFR Grivița se ocupă cu repararea materialului rulant, iar principalul client este operatorul feroviar de stat CFR Călători.
Foto & text: Alex Iacob
grozav!
Superb!