Compania „Atelierele Grivița” (Atelierele Centrale Căi Ferate) a luat ființă în 1897. Inițial, ea se ocupa cu repararea locomotivelor cu aburi și a vagoanelor de cale ferată pentru trenurile care aveau traseu prin Capitală, dar în cele din urmă a ajuns o piesă de bază pentru întreaga industrie feroviară din România. Cartierul Grivița din prezent s-a dezvoltat în jurul acestor ateliere.
Excelent, ca de obicei!
Mulțumesc, Ando!
Superb! Am auzit de acest site in urma unei stiri date la TV, recent, despre Palatul Adevarul. Folosea poze de aici. E extraordinar ce faceti si sunt profund impresionat de felul in care surprindeti esenta si realitatea acestor cladiri.
Mulțumesc frumos!
Blocul Turn(numele sub care era cunoscut Blocul GRIRO)a fost dat în folosința în anul 1967)
În sursele pe care le-am găsit figura alt an.
Alta firma a ajuns ruina, ca numai corporatiile sa fie pastrate, nu si firmele mici.
De asta e tara plina de someri, nu numai pandemia a contribuit la secatuirea bugetului tarii.
Multumim Clotilda Arman si Plicusor Ban pentru “dezvoltarea” Bucurestiului.
Trol postac pesedist, de tovarasii oprescu si firea nu ai nimic de zis?
Macar in Brasov dintre locurile uitate raportate de dv catacombele Brasovului de pe Dupa Ziduri sunt acum muzeul digital de arta “Brasov Underground Museum”.
Asa este.
Dar Oradea este cel mai frumos oras din Romania
Poate faceti si fotografii prin hale si ateliere, inainte de a se demola totul. Mai ales ca trupa Vama a filmat acolo pentru melodia “Imi pare rau”. Ca amintire pentru mine, caci am lucrat la Griro si am petrecut doi ani si jumatate in ateliere. Multumesc!
Probabil că la acestea vă referiți: https://reptilianul.ro/2016/04/14/atelierele-cfr-grivita/
Blocul Griro ( Cladirea de birouri) este din 1968. Constructia a inceput in 1964, terminata la sfarsitul lui 1967 si data in folosinta in 1968 pe la inceput. Asta se vede clar dupa arhitectura. Dupa 1970 ( sau de genul) pe Grivita nu s-a mai construit nimic nou. A fost una din cele mai moderne si inalte cladiri din Bucuresti asta pana la Intercontinental. A functionat ca si cladire de birouri a GRIRO pana prin anii 90, cand a inceput treptat declinul. Apoi a devenit o cladire energofaga, igrasioasa, costuri prea mari de intretinere si reparare, pana in prezent cand a ajuns o ruina. Griro este cam in insolventa, iar zona s-a deteriorat vazand cu ochii. S-a incercat vanzarea ei, insa fara niciun succes, necesita foarte multi bani investiti ( ca mai bine o darami si faci alta), cladirea s-a deteriorat vizibil. Acum va avea probabil soarta turnului IFMA. Va sta mult timp un teren plin de moloz si buruieni. Am copilarit acolo, am rude acolo in Grivita, cunosc toate dedesubturile zonei. Pacat, GRIRO era unul din ultimii colosi. Toti sirienii, araboii, si ce o mai fi. Pacat.
Deci a prins cutremurul. Multumesc pentru info.
Și pe cel din 77, 86, 90. Nu știu dacă este cu bază pe role sau nu, dar e destul de solidă.
Felicitari pentru ceea ce faceti aici! Asteptam cu interes si alte articole.
Mulțumesc! Vor urma cu siguranță!